
Een eigen gezicht en identiteit voor BIkl
Arend van den Berg van Startup Ferm Foods zat in mei 2019 bij mij aan tafel met de volgende vraag: ‘Wij willen het merk Bikl op de kaart zetten en waanzinnig lekkere gefermenteerde augurken maken voor de West-Europese groothandelsmarkt en consumenten. Wil jij hiervoor de merkidentiteit en de verpakkingen ontwerpen?”
Als voorstander van een gezonde levensstijl en geïnspireerd om met een team professionals samen te werken zei ik volmondig ja. Ik wil graag een bijdrage leveren om functional foods een eigen gezicht en identiteit te geven. Hoe mooi is het om deze duizenden jaren oude conserveringsmethode nieuw leven in te blazen en in 2020 in een nieuw jasje te steken!
Bikl is een eerlijk product, 100% natuurlijk, gemaakt met natuurazijn, verse kruiden, specerijen en smaakstoffen. Zo verhoog je makkelijk de dagelijkse inname van groente. En hierbij hoort een onderscheidende verpakking. Ik heb gekozen voor een eigentijdse en kleurrijke verpakking, met illustraties van de smaakbommetjes, waardoor de augurken hip en echte verleiders worden.
Case | Concept en ontwerp van een nieuwe merkidentiteit met bijbehorend verpakkingslijn voor Retail en Foodservice |
Product | Gefermenteerde augurken |
Illustraties | Liesbeth Ronden |
Client | Ferm Foods B.V. |







