Merkidentiteit en -design VarieJantjes

Zorg op maat vraagt om broodbeleg op maat. Van Oordt biedt het antwoord met 12 portieverpakkingen zoet broodbeleg van één smaak samen verpakt in een compacte omdoos.

Concurrenten hebben al dergelijke kleine verpakkingen, maar met allerlei verschillende smaken. De doosjes met één smaak per omdoos leveren sterke efficiencyvoordelen in de supply chain op. Er is minder verspilling en minder voorraad; instellingen kunnen zelf de keuze maken voor smaken die populair zijn op de afdeling of locatie. 

Ik teken voor de volledige ontwikkeling van merkidentiteit en –design van de nieuwe portieverpakkingen. Eerst werk ik drie conceptrichtingen volledig uit, waarna de keuze valt op VarieJantjes. De naam is samen met Hotcopy bedacht en benadrukt de vele variaties, terwijl het verkleinwoord duidelijk maakt dat het om miniverpakkingen gaat.

De 10 populairste smaken zoetbeleg zijn vertegenwoordigd, van aardbeienspread tot pindakaas. Allemaal krijgen ze een vrolijke verpakking met een eigen uitstraling. VarieJantjes zijn met veel enthousiasme ontvangen in de zorg. ‘Groots genieten in het klein’ groeit snel uit tot de nieuwe norm. 

 

Case

Concept & ontwerp portieverpakking Honing

Product

Dispenser & portieverpakking ( sticks) Honing

Client

Van Oordt the portion company B.V.


variejantjes_2variejantjes_2