Toffe Peertjes van Ranfru

Ranfru is een fruitteeltbedrijf , gespecialiseerd in de duurzame teelt van Hollandse stoofperen. Om meer gebruiksmomenten te creëren werd een jaarrond assortiment geïntroduceerd. Deze nieuwe productlijn omvat vier serveerklare varianten: de stoofpeer, de gebakpeer, de ontbijtpeer en de dessertpeer, verpakt in een handige innovatieve stazak die ook buiten de koeling houdbaar is. 

Liesbeth Ronden werd gevraagd om de verpakking van deze nieuwe lijn te ontwerpen. Zij bedacht een nieuw gebruiksmomenten concept – en ontwierp een aantrekkelijke frisse verpakkingslijn. Maar daar bleef het niet bij. Samen met Dianne Potters van 21Sustainable (linkje naar www.21sustainable.nl) ontwikkelde ze een merkenstrategie voor het volledige stoofperenassortiment, waarbij ook de bestaande stoofperenlijn, verpakt in emmertjes in de koeling, volledig gerebrand werd. Het resultaat: de afzet steeg niet alleen door de introductie van de nieuwe productlijn, maar ook door de rebranding van het al bestaande assortiment. Liesbeth denkt dus oprecht mee met haar opdrachtgevers stopt niet met het enkel en alleen uitvoeren van de opdracht.

Case

Concept en ontwerp nieuwe verpakkingslijn Toffe peertjes

Product

Stoofpeertjes in sap

Client

Ranfru

toffe-peertjes-2000x-02toffe-peertjes-2000x-02