Redesign Bonbébé van Superunie

Superunie introduceerde onder de vlag van Bonbébé een nieuw totaalconcept voor baby’s en peuters. Het voedingsassortiment bestond al uit foodproducten zoals maaltijdpotjes, fruithapjes en diksap, en werd uitgebreid met non-foodproducten zoals luiers, babydoekjes en andere verzorgingsproducten (het voormalige Superunie huismerk Bumblies).

Met de uitbreiding van het assortiment van Bonbébé wilde Superunie ook het verpakkingsdesign van de producten aanpassen. Mijn uitda- ging was om het complete redesign te verzorgen met een eigen unieke uitstraling die zich kan meten met grote A-Merken. Ik ontwierp een gloednieuwe merkidentiteit en een revolutionair verpakkingsdesign en ontwikkelde in totaal 97 verpakkingen.

Met de uitbreiding van het assortiment is Bonbébé nu het meest complete babymerk in de supermarkt. Bonbébé omvat deels biologische producten en voor de verpakkingen wordt veel minder plastic gebruikt dan voorheen.

De nieuwe merkidentiteit verbeeldt een wereld die ouders uitnodigt om samen met hun kindje op ontdekkingsreis te gaan en hen uit te dagen om samen te leren. Opgroeien doe je immers samen. De verpakkingen koppelen op speelse wijze de producten aan de belevings- wereld en interesses van een kind. We kennen allemaal: daar komt het vliegtuigje aan, mondje open… Bij voeding is interactie tussen ouder en kind belangrijk. Dit is vertaald naar een voedingsverpakkingslijn waar verschillende voertuigen de nieuwe smaken op een speelse manier presenteren. De wereld van verzorgingsproducten vraagt om een andere uitdaging. Hier helpen dierenvriendjes op de verpakkingen kinde- ren en hun ouders. Zo helpen Frits de teckel en Simba de kat je om je tanden schoon te poetsen.

 

Case

Redesign voor Bonbébé. Het ontwerpen van een nieuw totaalconcept voor baby’s en peuters.
Het voedingsassortiment bestond al, maar werd uitgebreid met non-foodproducten (het voormalige Superunie huismerk Bumblies).

Product

Foodproducten zoals maaltijdpotjes, fruithapjes en diksap. En non-foodproducten zoals luiers, babydoekjes en andere verzorgingsproducten.

Illustraties

Angeles Nieto

Fotografie

Lex van Hoeckel

Client

Superunie B.V.

 

 

BonBB_diksap_v2BonBB_diksap_v2
BonBB_doekjes_v2BonBB_doekjes_v2
BonBB_fruitpotjes_v2BonBB_fruitpotjes_v2

 

De interactie tussen illustratie en de fotografie is per foodverpakking uniek samengesteld. Waarbij de uitdaging blijft om het totale range gevoel intact te houden. Het design grid is het landschap dat op elke verpakking terugkomt en wordt ingezet om kleurcodering uit te dragen. In de wereld van Bonbébé is het een drukke bedoening van rijdende voertuigjes die de ingrediënten vervoeren voor de lekkerste fruithapjes, sapjes en maaltijden. De visuele hiërarchie blijft sterk overeind, omdat de consument eenvoudig in één oogopslag zijn of haar product kan vinden in het schap.

En zo is het Bonbébé logo – de rode luchtballon met vogel- de navigator en het herkenningspunt op de verpakking. Samen met Bonbébé en je kindje ga je op ontdekkingsreis en ontmoeten jullie allerlei dierenvriendjes, zoals Simba de kat of Frits de teckel. Elke smaak is anders, elk verzorgingsproduct is anders, maar het luchtballon-logo brengt je er altijd naar toe. Wie worden jouw vriendjes?

Met dank aan de bijzondere samenwerking met illustratrice en kunstenares Angeles Nieto en fotograaf Lex van Hoeckel en DTP Joost Verbruggen.

BonBB_luiers_v2BonBB_luiers_v2
BonBB_verzorging_2BonBB_verzorging_2
BonBB_verzorgingBonBB_verzorging